FANDOM

Zaknafein Do'Urden
Pierwszy Fechmistrz Menzoberranzan
Zaknafein Do'Urden
Aliasy
Zak
Tytuły
Mistrz Broni
Miejsca zamieszkania
Rasa
Płeć
Mężczyzna
Wiek
Żywy
Ponad 400 lat
Nieumarły
Około 1 roku
Ważne daty
Śmierć
Zniszczenie
Klasy
2.0ed:Charakter
PD
ND
CD
PN
N
CN
PZ
NZ
CZ
Zajęcie
Fechmistrz domu Do'Urden

Zaknafein Do'Urden uważany za najlepszego fechmistrza w Menzoberranzan, był członkiem Dom Do'Urden i pełnił tam funkcję opiekuna domu. Łączyła go silna więź z synem Drizztem.[1]

CharakterystykaEdytuj

CharakterEdytuj

Zaknafein, choć nie do końca zły, lubował się w zabijaniu innych drowów, a zwłaszcza kapłanek Lolth.[1]

WyglądEdytuj

Wiele lat treningu i nabyte doświadczenie wyrzeźbiło muskularną sylwetkę pierwszego fechmistrza Menzoberranzan. Zaknafein był mężczyzną silnym jak na standardy drowów. Posiadał długie, bujne, białe włosy podobnie do większości mrocznych elfów.[1]

BiografiaEdytuj

Zaknafein był częstym kochankiem Malice Do'Urden. Jako fechmistrz domu Do'Urden, jego zadaniem było szkolenie bojowe członków domu i jego żołnierzy. W czasie walk swego domu pełnił kluczową rolę m.in. w zabijaniu kapłanek i unicestwianiu szlachty atakowanych domów. Jego uczniem i zarazem dumą był Drizzt Do'Urden, którego starał się za wszelką cenę ochronić przed złem serwowanym młodemu drowowi przez społeczność, w której żył. Zaknafeina złożono w ofierze Pajęczej Królowej w konsekwencji niesubordynacji Drizzta podczas jego wyprawy na powierzchnię, gdy zostawił przy życiu małą elfkę.[1] W późniejszym okresie ciało Zaknafeina zostało wykorzystane do zaklęcia Zin-carla. Ożywiony fechmistrz dostał cel zabicia Drizzta, lecz zadanie nie powiodło się i ostatecznie Zaknafein zaznał pośmiertnego spokoju rzucając się z pomostu do jeziora kwasu podczas ostatniej potyczki ze swym synem w tunelach Podmroku po tymczasowym odzyskaniu świadomości i wyrwaniu się spod kontroli Malice Do'Urden.[2]

PotomstwoEdytuj

ReferencjeEdytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 R.A. Salvatore (2006). Ojczyzna. Wizards of the CoastISBN 83-7418-100-1.
  2. R.A. Salvatore (2006). Wygnanie. Wizards of the CoastISBN 83-8737-620-5.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki