FANDOM

Mapa Vast
Mapa Vast w 1372 DR
Vast
Region
Północny Faerûn
Stolica
brak
Ustrój
miasta-państwa
Populacja
1 308 960
Rasy
Inne
1%
Charakter
PD
ND
CD
PN
N
CN
PZ
NZ
CZ
Religie
Import
sólszkłotowary luksusowe
Eksport
miedźnikielpergaminsrebrotrzodawyroby włókienniczezbożeżelazo

Vast to obszar w Północnym Faerûnie leżący na północnym wybrzeżu Morza Spadających Gwiazd. Region ten składa się głównie z pól uprawnych. W jego skład wchodzą także Góry Ziemnej Opoki[1] oraz lasy położone przy wschodniej granicy z Impilturem.[2] Obszar ten jest ojczyzną dla dużych miast takich jak Calaunt, Procampur,[1] Krucze Urwisko i Tantras. Pierwotnie terytorium było zdominowane przez szarych orków,[3] czego dowodem są nieliczne grupy osobników tej rasy mieszkające w górach.[2]

GeografiaEdytuj

GóryEdytuj

Góry Ziemnej Opoki
Strome pasmo górskie ciągnące się na wschód od Smoczego Przesmyku.[1]

RzekiEdytuj

Ognista Rzeka
Szeroka rzeka wpadająca do Morza Spadających Gwiazd. Owa rzeka tworzy Smocze Wodospady.[1]

BagnaEdytuj

Zalany Las
Zalane, cuchnące bagna.[4]

Ważne MiejscaEdytuj

Calaunt
Największe i najbardziej wpływowe miasto w Vast.[3]
Krucze Urwisko
Ważne miasto portowe zarządzające dystrybucją towarów eksportowych. Zarówno metropolia, jak i jej historia są bardzo bogate.[3]
Procampur
Bogate miasto portowe ulokowane w zachodniej części Smoczego Przesmyku.[3]
Tantras
Słynne miasto będące siedzibą boga Torma podczas Czasu Kłopotów.[3]
Tsurlagol
Miasto portowe będące czymś w rodzaju skrzyżowania pomiędzy Vast, Impilturem, Starymi Imperiam, a Przesmykiem Vilhon.[3]

ReferencjeEdytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Ed Greenwood, Sean K. Reynolds, Skip Williams, Rob Heinsoo (2004). Zapomniane Krainy Opis Świata 3 edycja, p. 208. Wizards of the Coast, ISAISBN 83-88916-97-1.
  2. 2,0 2,1 Ed Greenwood (Listopad 1998). The City of Ravens Bluff, p. 143. TSR, IncISBN 0-7869-1195-6.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 Ed Greenwood, Sean K. Reynolds, Skip Williams, Rob Heinsoo (2004). Zapomniane Krainy Opis Świata 3 edycja, p. 209. Wizards of the Coast, ISAISBN 83-88916-97-1.
  4. Ed Greenwood, Julia Martin, Jeff Grubb (1993). Forgotten Realms Campaign Setting 2nd edition (revised), A Grand Tour of the Realms, p. 73. TSR, IncISBN 1-5607-6617-4.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki