FANDOM

Mapa Vaasy
Vaasa w 1480 DR
Vaasa
Stolica
Telos
Ustrój
brak (pierwotnie dyktatura)
Rządzący
brakPopulacja
145 440
Rasy
Inne
1%
Charakter
PD
ND
CD
PN
N
CN
PZ
NZ
CZ
Religie
Import
żywnośćuzbrojenie
Eksport
futraklejnoty

Vaasa to nieokiełznane pustkowia składające się z mroźnych wrzosowisk i lodowatych tundr wchodzące w skład Chłodnych Ziem w Północno-wschodnim Faerûnie. Kraina ta jest raczej niezamieszkana. Farmy trafiają się tu sporadycznie. Czasem także można spotkać wędrujące potwory. Większa część tej krainy nie jest pod niczyim panowaniem, dlatego wielu poszukiwaczy przybywa w te strony w poszukiwaniu cennych rud metali i klejnotów, a zwłaszcza krwawnika, których złoża są bardzo duże.[1]

GeografiaEdytuj

Początkowo Vaasa i Damara były przykryte stale cofającym się Wielkim Lodowcem leżącym na północy obu tych krain.[1] Wrota Krwawnika stanowią przejście dla szlaku handlowego prowadzącego przez Góry Galena do Damary na wschodzie.[2]

Ważne MiejscaEdytuj

Darmshall
Mała ufortyfikowana wioska założona przez grupę awanturników zwanych Dziesięcioma Klingami.[3]
Palischuk
Kiedyś zniszczone miasto, odbudowane i zamieszkałe w większości przez pół-orków.[3]
Zamek Grozy
Pierwotna siedziba Zhengyi zwanego królem-czarownikiem, położona na brzegu Jeziora Łez.[3]

ReferencjeEdytuj

  1. 1,0 1,1 Ed Greenwood, Sean K. Reynolds, Skip Williams, Rob Heinsoo (2004). Zapomniane Krainy Opis Świata 3 edycja, p. 106. Wizards of the Coast, ISAISBN 83-88916-97-1.
  2. R.A. Salvatore (Grudzień 1989). The Bloodstone Lands, p. 33. TSR, IncISBN 978-0880387712.
  3. 3,0 3,1 3,2 Ed Greenwood, Sean K. Reynolds, Skip Williams, Rob Heinsoo (2004). Zapomniane Krainy Opis Świata 3 edycja, p. 107. Wizards of the Coast, ISAISBN 83-88916-97-1.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki