FANDOM

Mapa Smoczego Wybrzeża
Mapa Smoczego Wybrzeża w 1479 DR
Smocze Wybrzeże
Typ
Wybrzeże
Region
Centralny Faerûn[1]
Stolica
brak[1]
Ustrój
Miasta-państwa, Anarchia
Populacja
820 800[1]
Rasy
Inne
1%
Charakter
PD
ND
CD
PN
N
CN
PZ
NZ
CZ
Religie
[1]Import
metale szlachetneniewolnicyżywność
[1]Eksport
statki
[1]

Smocze Wybrzeże to obszar położony na południowym brzegu Smoczego Morza, na zachodnim odgałęzieniu Morza Spadających Gwiazd.[1] Jest to region zdominowany przez trzy niezależne miasta-państwa władane przez siedem gildii złodziei, bandy piratów i najmroczniejsze organizacje w Faerûnie.[2]

GeografiaEdytuj

Smocze Wybrzeże zajmuje obszar całego południowego wybrzeża Jeziora Smoków. Przebiega przez nie wiele szlaków handlowych.

Obszary brzegoweEdytuj

Wybrzeże Rozbitków
Brzeg Szkieletów

LasyEdytuj

Las Gulthmere
Cedrowo-sosnowy las o górzystym terenie oddzielający Smocze Wybrzeże do Przesmyku Vilhon. Słynie z obecności metali szlachetnych i klejnotów wśród swych skał.[2]

WyspyEdytuj

Wyspy Piratów
Zgromadzenie skalistych iglic i naturalnych przystani piratów położonych na małych wysepkach.[3]

JezioraEdytuj

Smocze Morze
Na wybrzeżu tego jeziora położone jest Smocze Wybrzeże. Jest to także zachodnia odnoga Morza Spadających Gwiazd.[3]
Jezioro Węża
Położone na północny-wschód od Gór Potoku Giganta małe jezioro, przez które przepływa Rzeka Reddan.[potrzebne źródło]

GóryEdytuj

Góry Potoku Giganta
Dawna siedziba wzgórzowych i kamiennych gigantów. Choć zostało wiele pozostałości i budowli po tym olbrzymim ludzie, obecnie nie ma tutaj żadnego przedstawiciela tej rasy lub są bardzo rzadko spotykani.[2]

RówninyEdytuj

Końska Preria
Równiny Białych Kości

RzekiEdytuj

Rzeka Reddan
Rzeka wypływająca z Gór Potoku Giganta, przepływająca przez Jezioro Węża i Reddansyr, a następnie wpadająca do Morza Spadających Gwiazd.[potrzebne źródło]
Rzeka Thunn

BagnaEdytuj

Bezimienne Mokradło

Miasta i miasteczkaEdytuj

Cedrowy Szczebel
Małe niezależne miasto położone w sercu Lasu Gulthmere zamieszkane głównie przez druidów liczące 6 080 mieszkańców.[3]
Elversult
Zamożne miasto położone na południe od Smoczego Morza. Rządzi nim była awanturniczka Yanseldara zamierzająca zaprowadzić w mieści porządek i skończyć z bezprawiem, jakie opanowało ulice miasta.[3]
Ilipur
Małe portowe miasteczko będące punktem przeładunkowym dla towarów przez nie przechodzących.[4]
Nathlekh
Priapurl
Proskur
Jedno z większych miast położone tuż za granicami Cormyru. Rządzi nim rada kupiecka złożona z emerytowanych szefów gildii złodziei.[4]
Reddansyr
Osada będąca dobrym źródłem informacji dla poszukiwaczy przygód. Mieści się tutaj świątynia Oghmy.[4]
Wał Przemytnika
Gwiezdny Płaszcz
Główny rywal handlowy Wrót Zachodu. Miasto to jest mocno związane z piratami z Wysp Piratów.[4]
Teziir
Małe miasto portowe założone w 1312 DR przez kupców sprzeciwiających się Wrotom Zachodu. Mieści się tutaj wiele kapliczek i świątyń przynoszących spore zyski.[4]
Wrota Zachodu
Najważniejsze miasto na wybrzeżu konkurujące w handlu bezpośrednio z Cormyrem i Sembią. Słynie z otwartości, czemu między innymi zawdzięcza sukces gospodarczy, a także z bezprawia, co spowodowane jest rządami gildii Nocnych Masek.[4]
Wioska Jaszczura

PaństwaEdytuj

Nathlan

HandelEdytuj

Przez Smocze Wybrzeże biegnie wiele szlaków handlowych, co zapewnia niemal nieustanny przepływ towarów różnego rodzaju. Tutejsi mieszkańcy zwykli gromadzić dobra w wielu magazynach będących zarówno drobnymi schowkami, jak i wielkimi obwarowanymi budowlami z kamienia nie pozbawionymi ochrony.[2]

Szlaki handloweEdytuj

ReferencjeEdytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 Ed Greenwood, Sean K. Reynolds, Skip Williams, Rob Heinsoo (Czerwiec 2001). Forgotten Realms Campaign Setting 3rd edition, p. 141. Wizards of the CoastISBN 0-7869-1836-5.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Ed Greenwood, Sean K. Reynolds, Skip Williams, Rob Heinsoo (2004). Zapomniane Krainy Opis Świata 3 edycja, p. 199. Wizards of the Coast, ISAISBN 83-88916-97-1.
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 4,4 4,5 Ed Greenwood, Sean K. Reynolds, Skip Williams, Rob Heinsoo (2004). Zapomniane Krainy Opis Świata 3 edycja, p. 201. Wizards of the Coast, ISAISBN 83-88916-97-1.
  5. Rand Sharpsword (2001-11-14). More Lake of Steam and Dragon Coast!. Rand's Travelogue. Wizards of the Coast. Retrieved on 2010-10-13.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki