FANDOM

{{{Obraz}}}
{{{Etykieta}}}

Nimbral jest wyspiarską krainą, prawdopodobnie najbardziej tajemniczą ziemią na całym Abeir-Torilu. Dosiadający pegazów wojownicy atakują wiele handlarzy (zwykle dlatego, że są handlarzami niewolników lub piratami) i wielkie floty zmierzające w kierunku wyspy. Nimbral jest samowystarczalny i handluje tylko z Samarach, Halruaa (w nieznacznym stopniu) i Zakharą, czyli z krainami, o których też niewiele wiadomo. W wyniku zachowania się mieszkańców Nimbralu, powstało wiele dziwnych plotek rozsiewanych przez tych, którzy kiedykolwiek usłyszeli o tym miejscu.

Emigranci z Halruaa kładą wielki nacisk na naukę iluzji, aby oszukać mieszkańców Nimbral (zwanych Nimbralanami), którzy są urodzonymi iluzjonistami. Długotrwały kontakt z magią zmienił tutejszych magów w kogoś odmiennego niż normalni ludzie. Iluzjoniści z Nimbralu nie mają żadnej zakazanej szkoły magii. Nimbral znany jest także jako Morskie Niebo.

Kraina rządzona jest przez zamkniętą rodzinę 26 arcymagów, znanych jako Lordowie Nimbralu, i ich 16 uczniów. Wszyscy żyją w połączonych wieżach Selpir. Ich wola jest przekazywana ludziom przez Heroldów Nimbralu, zaś wypełniana przez Rycerzy Powietrznych Łowów.

SpołecznośćEdytuj

JęzykEdytuj

Nimbralanie mówią i piszą w Ruathleku, sekretnym języku iluzjonistów używanym zarówno do celów magicznych, jak i na co dzień.[1]

HistoriaEdytuj

Nimbral, odkąd sięgano pamięcią, był ziemią zamieszkaną przez księżycowe elfy, które skolonizowały wyspę tak dawno, że żaden z najznamienitszych uczonych nie wie dokładnie kiedy. Gdy w ojczyźnie Halruańczyków zaczęto prześladować religię bogini Leiry, jej wyznawcy udali się na wygnanie i przybyli na Nimbral. Elfy powitały ludzi z otwartymi ramionami, a wkrótce potem spora ilość emigrantów związała się z elfami, zostawiając wiele potomków zrodzonych z krwi obu ras. Nie minęło dużo czasu, aż na wyspie nie pozostał żaden czysty elf.

W 605 DR Nimbralanie zostali poproszeni o pomoc w zniszczeniu yuan-ti władających Zachodnim Thindolem. Kiedy Lord Samarach zgodził się udzielić pomocy, przesłonił on wszystkie otaczające górskie przejścia potężną iluzją i rozpoczął dekady długich polowań na yuan-ti. Gdy mu się powiodło, tubylcy nazwali krainę Samarach i złożyli hołd lenny królestwu Nimbralu.

Kościół Leiry stawał się coraz potężniejszy w miarę upływu czasu i Nimbral stał się placem zabaw dla jego członków, choć nadal pozostał pokojową krainą.

Kiedy Leira zginęła podczas Czasu Kłopotów, kraj pogrążył się w krótko trwającym konflikcie, w którym wszyscy jej wyznawcy zostali zgładzeni przez czarodziejów, z którymi kościół miał podpisany kontrakt na wytwarzanie magicznych przedmiotów. Zakończyło to proces zwany "Tkaniem Snów" praktykowany przez kościół na mieszkańcach wyspy i będący niczym innym, jak zmianą postrzegania świata u ludzi, poprzez manipulowanie ich snami. Czarodzieje-wybawcy stali się nowymi Lordami Nimbralu i zdecydowali, że religia będzie ściśle kontrolowana. Zabronili działania i kreacji ugrupowań religijnych i tworzenia sekt, choć indywidualnie działający klerykowie mogli wciąż przebywać na wyspie, podobnie jak można było budować małe kapliczki. Jeśli ktoś złamał zakaz i rządzący uznali, że zbyt mocno naciska na mieszkańców lub krytykuje prawo, jego obowiązkiem było opuszczenie wyspy w ramach kary.

Mieszkańcy kontynentu po raz pierwszy zainteresowali się Nimbralem w Roku Tarczy, gdy Rycerze Powietrznych Łowów zstąpili na Wyspy Nelanther zostawiając za sobą w ogniu wiele pirackich okrętów od strony wybrzeża Tethyru. Przed tym wydarzeniem Nimbralanie byli znani tylko piratom i calishyckim handlarzom niewolników, głównie dlatego że ich własność została zniszczona przez podniebnych rycerzy. Wielu mieszkańców Faerunu miało mieszane uczucia w kwestii tego wydarzenia. Z jednej strony wychwalali rycerzy za zniszczenie wszystkich tych pirackich statków, lecz z drugiej byli niepewni, czy celem Nimbralan były tylko te okręty, czy może to początek inwazji na kontynent. Halruańskie statki powietrzne wkrótce wzbiły się w powietrze i poleciały w stronę Nimbralu, jednak nie wiadomo konkretnie, jaki miały w tym cel i czy dotarli na wyspę. Powietrzne okręty wróciły do Halruaa, lecz nie przyniosły ze sobą żadnych wieści, prócz spekulacji.

OsadnictwoEdytuj

Klasy prestiżoweEdytuj

ReferencjeEdytuj

  1. Thomas M. Costa. "Speaking in Tongues." Dragon Magazine Annual 1999. Page 28. Renton, WA: Wizards of the Coast.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki