FANDOM

Morze Księżycowe
Mapa regionu Morza Księżycowego
Morze Księżycowe
Typ
Morze
Region
Północny Faerûn
Stolica
brak
Ustrój
Miasta-państwa
Rządzący
różniPopulacja
1 745 280
Rasy
Inne
1%
Charakter
PD
ND
CD
PN
N
CN
PZ
NZ
CZ
Religie
[1]Import
żywnośćwyroby włókiennicze
Eksport
stalfutraklejnotydrewnominerałyniewolnicy

Morze Księżycowe jest regionem w Północnym Faerûnie posiadającym wielkie śródlądowe morze, od którego uzyskał swoją nazwę. Tytułowe morze jest połączone na południu z Morzem Spadających Gwiazd poprzez Liz.[2] Na dzikim i zarośniętym nadbrzeżu tego zbiornika wodnego znajduje się kilka despotycznych miast-państw. Obszar ten nie posiada stolicy z racji swych podziałów politycznych. Morze Księżycowe nie należy do bezpiecznych miejsc do życia, dlatego tutejsi mieszkańcy są twardzi i niezależni.[3]

Najpopularniejszym miastem-państwem w tej okolicy jest Twierdza Zhentil na zachodnim krańcu obszaru będąca główną bazą operacyjną dla organizacji Zhentarimów. Na południowym-zachodzie leży Hillsfar, na południowym-wschodzie Mulmaster, zaś na północnej stronie położone są Melvaunt i Phlan.[2]

Na tym obszarze istnieje wiele ruin, z których najbardziej znaną jest Północna Twierdza. Na zachód od morza położona jest najbardziej wysunięta na północ dolina - Dolina Teshen, a na północnym-zachodzie znajdują się Góry Smoczego Grzbietu.

PogodaEdytuj

Klimat Morza Księżycowego jest zimny i surowy, choć nie tak bardzo jak w Srebrnych Marchiach. Wszelkie zbiorniki wodne znajdujące się na tym obszarze zazwyczaj zamarzają w zimę. Z powodu okropnej pogody panującej tutaj niemal przez cały rok, ubiór mieszkańców jest przystosowany do niskich temperatur.[4]

MieszkańcyEdytuj

Obszar ten jest powszechnie uważany za niebezpieczny. Zagrożenia ze strony piratów, potworów, bandytów i konfliktów między-państwowych czekają na tutejszych bywalców na każdym kroku. Większość osad i siedlisk jest ufortyfikowana i dobrze chroniona. Po zmroku bramy wiosek i miast są zamykane, a straż ma zakaz wpuszczania kogokolwiek do środka.[3]

Zaczynając od starych gór na północy, poprzez tytułowe morze, region ten często jest nawiedzany przez dziwne, nieznane bestie. Niegdyś morze zwane było Morzem Smoków, natomiast słuszność tej nazwy potwierdzają liczne smocze legowiska porozsiewane po dzikich częściach tego obszaru.[3]

Ważne MiejscaEdytuj

Dzwon w Głębinach jest zatopionym miastem położonym w południowej części morza. Przepływające statki czasem słyszą grobowe bicie dzwonu, od czego wzięła się nazwa tego miejsca.

Szpony Umberlee są powstałą podczas Plagi Czarów skalną formacją znajdującą się w zachodniej części Morza Księżycowego.

Powiązane ObszaryEdytuj

Góry Smoczego GrzbietuEdytuj

Artykuł Główny: Góry Smoczego Grzbietu

Pasmo górskie położone na północny-zachód od Morza Księżycowego. Na jego zachodnich stokach umiejscowiona jest niesławna Cytadela Kruka.[5]

HillsfarEdytuj

Artykuł Główny: Hillsfar

Wielkie miasto handlowe położone na brzegu Zatoki Tailinga.

HulburgEdytuj

Artykuł Główny: Hulburg

Hulburg jest małym miasteczkiem ulokowanym na północno-wschodnim brzegu Morza Księżycowego.

MelvauntEdytuj

Artykuł Główny: Melvaunt

Melvaunt to miasto położone w północnej części regionu, sąsiadujące z Wielką Szarą Ziemią Thar. Rządzone jest przez Lorda Kluczy. Ziemie wokół miasta są uznawane za jedne z niebezpieczniejszych w tym rejonie.[6]

MulmasterEdytuj

Artykuł Główny: Mulmaster

Miasto-państwo rządzone przez Arcyostrze, Selfarila Uoumdolphina. Po latach aktywnego sprzeciwu, miasto w końcu dołączyło do Zhentarimów. Teraz metropolia została jedną z głównych zhenckich baz z nowo-wybudowaną świątynią ku czci Bane'a, pomimo faktu, że kiedyś był to główny bastion chroniący południe przed rozprzestrzenianiem się Zhentarimów. Teraz jest to jeden z najdostojniejszych klejnotów Fzoula Chembryla - aktualnego przywódcy sekty.

PhlanEdytuj

Artykuł Główny: Phlan

Małe miasto, często nękane przez smoki umiejscowione w północnej części obszaru u ujścia rzeki Stojanow.[7]

Północna TwierdzaEdytuj

Artykuł Główny: Północna Twierdza

Zatopione miasto pierwotnie położone na nadbrzeżu Morza Księżycowego i zasiedlone przez ludzi.[8]

ThentiaEdytuj

Artykuł Główny: Thentia

Thentia to miasto położone na północnym wybrzeżu Morza Księżycowego.

Twierdza ZhentilEdytuj

Artykuł Główny: Twierdza Zhentil

Forteca i zarazem miasto będące główną bazą operacyjną dla sekty Zhentarimów.[7][9]

VoonlarEdytuj

Artykuł Główny: Voonlar

Obszar podbity i zdominowany przez Zhentarimów.[9]

ReferencjeEdytuj

  1. Thomas M. Reid, Sean K. Reynolds, Darrin Drader, Wil Upchurch (Czerwiec 2006). Mysteries of the Moonsea, p. 6. Wizards of the CoastISBN 0-7869-3915-X.
  2. 2,0 2,1 Ed Greenwood, Sean K. Reynolds, Skip Williams, Rob Heinsoo (2004). Zapomniane Krainy Opis Świata 3 edycja, p. 147. Wizards of the Coast, ISAISBN 83-88916-97-1.
  3. 3,0 3,1 3,2 Thomas M. Reid, Sean K. Reynolds, Darrin Drader, Wil Upchurch (Czerwiec 2006). Mysteries of the Moonsea, p. 6. Wizards of the CoastISBN 0-7869-3915-X.
  5. Ed Greenwood, Sean K. Reynolds, Skip Williams, Rob Heinsoo (2004). Zapomniane Krainy Opis Świata 3 edycja, p. 148. Wizards of the Coast, ISAISBN 83-88916-97-1.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki