FANDOM

Mithrilowa Hala
Położenie Mithrilowej Hali
Mithrilowa Hala
Typ
Miasto-Państwo
Region
Srebrne Marchie
Ustrój
Monarchia
Rządzący
Populacja
4 991
Rasy
Inne
1%
Charakter
PD
ND
CD
PN
N
CN
PZ
NZ
CZ
Religie

Mithrilowa Hala jest legendarnym, rodowym domem Bruenora Battlehammera i jego Klanu Battlehammerów.[1] Ta dobrze prosperująca krasnoludzka kopalnia składa się z wielu korytarzy, które często poprzecinane są żyłami czystego mithrilu o grubości ludzkiej ręki.[2] Hala posiada wielkie stalowe drzwi[3] na wschodzie otwierające się wprost na Rzekę Surbrin.[4]

TuneleEdytuj

Mithrilowa Hala posiada wiele tuneli w Górnym Mroku łączących ją z Cytadelą Felbarr.[5] Istnieje także podziemne połączenie prowadzące do Cytadeli Adbar.

HistoriaEdytuj

Po wyzwoleniu Mithrilowej Hali spod panowania duergarów i cienistego smoka Shimmerglooma, krasnoludy Klanu Battlehammerów z Doliny Lodowego Wichru przeniosły się do bogatej w mithril pierwotnej siedziby. Odzyskanie tej słynnej twierdzy przyciągnęło również krasnoludy z innych części Faerûnu. Bruenor został ósmym i dziesiątym królem[6] po śmierci swego przodka Gandaluga, który był pierwszym i dziewiątym królem Mithrilowej Hali.[7]

Mithrilowa Hala słynie z odparcia inwazji 8 000 drowów (+ gobliny, koboldy i inni niewolnicy, przewyższający kilkukrotnie ilość drowów) z Menzoberranzan, prowadzonych przez Matronę Baenre w celu podbicia powierzchni. Daleko pod powierzchnią ziemi drowy odkryły system tuneli łączących Podmrok z kopalniami krasnoludów. Bitwa rozegrała się właśnie w tych tunelach, a także na powierzchni pod osłoną nocy, gdzie napastnicy szturmowali zewnętrzne bramy Mithrilowej Hali. Przyciągnęło to uwagę Silverymoon oraz Longsaddle. Inwazja zakończyła się, gdy Kompania Hali spotkała Matronę Baenre i jej świtę. Bruenor Battlehammer zrozpaczony po stracie swego przybranego syna Wulfgara, zatopił swój topór w głowie matki opiekunki domu Baenre kończąc jej żywot. Zmusiło to drowy do odwrotu do Menzoberranzan.[8]

Innym razem, Król Obould poprowadził wielką hordę orków do ataku na Halę. Orkowie zepchnęli krasnoludów z klifu w Dolinie Strażnika, aż do wnętrza twierdzy. Następnie zablokowali wszystkie wyjścia na powierzchni prowadzące z Mithrilowej Hali uniemożliwiając krasnoludom przeprowadzenie łatwego kontrataku.[9]

Mithral Hall plan.jpg

Plan Mithrilowej Hali.

ReferencjeEdytuj

  1. Ed Greenwood (1993). Volo’s Guide to the North, p. 207. TSR, IncISBN 1-5607-6678-6.
  2. R.A. Salvatore (2006). Strumienie Srebra, p. 121. Wizards of the CoastISBN 0-7869-1606-0.
  3. R.A. Salvatore (2004). Tysiąc Orków, p. 269. Wizards of the CoastISBN 978-0786929801.
  4. R.A. Salvatore (2004). Tysiąc Orków, p. 79-80. Wizards of the CoastISBN 978-0786929801.
  8. R.A. Salvatore (2008). Mroczne Oblężenie. Wizards of the Coast, ISA.
  9. R.A. Salvatore (Lipiec 2008). The Orc King (Mass Market Paperback). Wizards of the CoastISBN 978-0786950461.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki