FANDOM

Menzoberranzan, zwane też Miastem Pająków – miasto-państwo występujące w fikcyjnym świecie Zapomnianych Krain stworzonym na potrzeby fabularnej gry Dungeons & Dragons. Jest to miasto rodzinne drowa Drizzta Do'Urdena , jednego z popularniejszych bohaterów Zapomnianych Krain .

Podstawowe informacjeEdytuj

Menzo.jpg

Menzoberranzan

Menzoberranzan położone jest w Podmroku , na północ od Wiecznych Wrzosowisk, pod rzeką Surbrin. Z miasta wychodzi ponad setka tuneli w różnych kierunkach. Najważniejsze prowadzą do Mithrilowej Hali, Księżycowego Lasu i Wysokiego Lasu.

Miasto ma 32 tysiące mieszkańców, z czego 1/3 to drowy, a reszta to ich humanoidalni niewolnicy. Jest ono centrum handlu truciznami, grzybami, jaszczurami trenowanymi do ujeżdżania, zwojami magicznych zaklęć, winem i wodą.

Społeczeństwo miasta jest matriarchalne. Zostało założone przez kapłankę Lolth o imieniu Menzoberra Bez Rodziny. Obecnie jest rządzone przez radę Matek Opiekunek z ośmiu najpotężniejszych rodów szlacheckich. Osobna rada magów sprawuje pieczę nad sprawami sztuk tajemnych, a najważniejszym z nich jest [[Arcymag] Miasta obecnie Gromph Baenre, ale ze względu na to, że wszyscy jej członkowie są mężczyznami, znajduje się ona pod jurysdykcją matron. Wpływowa jest także kompania najemników Bregan D'aerthe, dowodzona przez niejakiego Jarlaxle'a.

W Menzoberranzan dominuje kult Lolth. Miasto ma własną akademię Arach-Tinilith. Obok niego znajdują się: szkoła wojowników, zwana Melee Magthere, oraz szkoła magów, zwana Sorcere. Tytuł Mistrza każdej z tych akademii jest bardzo pożądany, gdyż jest zwieńczeniem kariery dostępnej dla drowów spoza rodów szlacheckich, a nawet dla szlachetnie urodzonych mężczyzn.

Dzielnice miastaEdytuj

Płaskowyż Qu'elllarz'orlEdytuj

Płaskowyż jest miejscem, gdzie swoje pałace -fortece posiadają najbardziej wpływowe domy Menzoberranzan. Znajduje się tam między innymi

Mapa1tu1.jpg

mapa podmroku

posiadłość rządzacego domu Baenre.

NarbondellynEdytuj

Mniej reprezentatywna okolica, tutaj swoje posiadłości posiadają domy stojące w hierarchii niżej niż te z Qu'elllarz'orlu. Znajduje się tam także kolumna odmierzająca czas.

EastmyrEdytuj

Dzielnica zwana przez mieszkańców "zapadłym wschodem". Oprócz pałaców mało znaczących domów z końca hierarchii jest tu wiele warsztatów rzemieślniczych i domostw podistot (orków, goblinoidów, koboldów) stanowiących większość populacji całego miasta.

BraerynEdytuj

Dzielnica biedoty miejskiej, dom większości podistot i zbiegłych niewolników. Panuje tu nieopisany brud, przykry zapach i przemoc.

Tier BrecheEdytuj

Płaskowyż w północnej części miasta, znajdujący się w jaskini, która jest boczną odnogą wielkiej kawerny, w której jest miasto. Schodów , jedynego wyjścia do miasta pilnują dwaj studenci ostatniego roku Melee Magthere. Na płaskowyżu zbudowane przez czarodziei, rzemieślników i niewolników ze stalagmitów znajdują się trzy cytadele:

  • Arach-Tinilith, budynek w kształcie pająka, służący do szkolenia kapłanek Lolth. Znajduje się na północy płaskowyżu.
  • Sorcere, wieża czarodziejów.
  • Melee Magthere zwana piramidą, szkoła wojowników.

Domy MenzoberranzanEdytuj

W Menzoberranzan hierarchia jest podstawą. Od pozycji domu zalezą jego wpływy. Matki opiekunki pierwszych ośmiu domów zasiadają w radzie rządzącej miasta, a opiekunka pierwszego domu jest praktycznie królową Menzoberranzan

  1. Baenre
  2. Barrison Del'Armgo
  3. DeVir (zniszczony przez Do'Urden)
  4. Oblodra (zniszczony przez Baenre)
  5. Hun'ett (zniszczony przez Do'Urden)
  6. Faen Tlabbar
  7. Xorlarrin
  8. Agrach Dyrr (stał się wasalem Baenre w "Wojnie Pajęczej Królowej")
  9. Mizzrym
  10. Do'Urden (zniszczony przez Baenre)
  11. Fey-Branche
  12. Tuin'Tarl
  13. Duskryn
  14. Srune'Lett
  15. Horlbar
  16. Kenafin
  17. Druu'giir
  18. Hunzrin
  19. Shobalar
  20. Vandree
  21. Symryvvin

Więcej z Fandomu

Losowa wiki