FANDOM

Malice Do'Urden
Matrona domu Do'Urden
Malice Do'Urden
Tytuły
Matka opiekunka
Miejsca zamieszkania
Rasa
Płeć
Kobieta
Wiek
W chwili śmierci
około 600 lat
Ważne daty
Śmierć
Klasy
2.0ed:Patron

Malice Do'Urden była drowką z Menzoberranzan i matką opiekunką Domu Do'Urden oraz córką Varthy. Potrafiła biegle sporządzać eliksiry i mikstury. W roku 1297 DR miała niemal pięćset lat.[1]

CharakterystykaEdytuj

CharakterEdytuj

Malice była bardzo ambitną, żądną władzy osobą, która pragnęła wynieść swój dom jak najwyżej w hierarchii miasta.

BiografiaEdytuj

Malice powiła Drizzta podczas ataku prowadzonego przez nią domu na Dom DeVir. Realizowała wówczas swe ambitne plany dostania się do Rady Rządzącej Menzoberranzan składającej się z ośmiu najpotężniejszych domów. Jej dokonania szybko zwróciły uwagę Domu Baenre, co doprowadziło do kilku korzystnych dla Malice układów pomagających jej w osiągnięciu zamierzonego celu i zniszczenia kolejnego domu. Pasmo sukcesów jednak zostało przerwane działaniami najmłodszego Drizzta, przez którego matka opiekunka Do'Urden utraciła łaskę Lolth.

W celu odzyskania łaski Lolth przeprowadziła rytuał zin-carli wykorzystując do niej ciało Zaknafeina i składając w ofierze SiNafay Hun'ett. Kontrolowany przez nią były opiekun domu dostał zadanie zabicia Drizzta, lecz nie powiodło się ono na skutek utraty kontroli nad duszą fechmistrza. Porażka ta przyczyniła się do zagłady domu, zaś Malice została zabita przez swą córkę Brizę.[2]

PotomstwoEdytuj

ReferencjeEdytuj

  1. R.A. Salvatore (2006). Ojczyzna. Wizards of the CoastISBN 83-7418-100-1.
  2. R.A. Salvatore (2006). Wygnanie. Wizards of the CoastISBN 83-8737-620-5.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki