FANDOM

Mapa Hlondeth
Położenie Hlondeth w 1372 DR
Hlondeth
Aliasy
Miasto Węży
Typ
Miasto-Państwo
Rozmiar
2,03e10 m²
Region
Centralny Faerûn
Stolica
Hlondeth
Ustrój
Monarchia
Rządzący
Populacja
453 600
Rasy
Charakter
PD
ND
CD
PN
N
CN
PZ
NZ
CZ
Religie
Import
niewolnicybrońtarnina
Eksport
bazaltzielony marmurowoce morzarzeźbywino

Hlondeth jest suwerennym miastem-państwem niemal na krańcu Przesmyku Vilhon kontrolującym obszar na południowy-zachód od Turmish. Miasto słynie z powiązań z wężami i jest rządzone przez rodzinę Extaminos, której członkowie nie mają do końca czystej ludzkiej krwi.

WładzaEdytuj

Matroną Extaminos jest Dediana Extaminos pół-wąż pół-kobieta. Zamiast nóg ma potężny wężowy ogon. Słynie z rządzenia lekką ręką. Jej partnerem jest Pierwszy Małżonek Ssibalentanamas, duchowa naga - kapłan Ssetha znany również jako Pierwszy Opiekun Świętych Jaj. Jego głównym zadaniem jest opieka nad wylęgarnią yuan-ti.

Spadkobiercą Dediany jest Dmetrio Extaminos związany przez parę lat z Gliseną Foesmasher - najstarszą córką Barona Thuragara z Sespech. [1] Poza usługami świadczonymi jako ambasador Hlondeth, Dmetrio potajemnie włada hlondecką komórką Kultu Smoka. Używa kultu, aby podkopywać pozycję jego matki i powiększać swą potęgę, aby pewnego dnia objąć kontrolę nad miastem i otaczającymi regionami. Ostatnia próba rozszerzenia wpływów kultu na Surkh została udaremniona dzięki wysiłkom Kultu Tiamat aktywnie działającego w tym mieście. Hlondecki oddział jest jednak bardzo skuteczny w tworzeniu Strażników Wylęgu.

GeografiaEdytuj

Ważne obiektyEdytuj

Wielka Ptaszarnia Extaminos
Budowla uznana za najcudowniejszą w mieście. Została ukończona w 1368 DR.[1]
Katedra Szmaragdowych Łusek
Świątynia poświęcona Varae, kultowi bestii, mocy węży i aspektowi Ssetha. To tutaj zapadają najważniejsze decyzje regulujące sprawy religijne, polityczne i społeczne w Hlondeth.

ReferencjeEdytuj

  1. 1,0 1,1 Rand Sharpsword (2002-05-08). More of the Vilhon Reach!. Rand's Travelogue. Wizards of the Coast. Retrieved on 2007-02-15.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki