FANDOM

Guenhwyvar
Pantera u boku Drizzta
Guenhwyvar
Aliasy
Guen
Miejsca zamieszkania
Rasa
Płeć
Samica
Zajęcie
Towarzyszka Drizzta

Guenhwyvar jest magiczną czarną panterą, towarzyszką Drizzta Do'Urdena. Jej właściciel może ją przywołać z Planu Astralnego, gdy w jego posiadaniu znajduje się onyksowy posążek w kształcie pantery.[1]

BiografiaEdytuj

Początkowo figurka znajdowała się w posiadaniu Pozbawionego Twarzy, który dostał ją w prezencie od przybysza z niższych planów w zamian za pewną przysługę. Następnie została przywłaszczona przez Masoja Hun'ett, gdy ten zabił swego mistrza. Będąc w posiadaniu Masoja, pantera pełniła funkcję osobistej ochrony czarodzieja. Była przez niego często używana podczas patrolowania tuneli wokół Menzoberranzan, gdzie nawiązała również bliski kontakt z Drizztem za co była często karcona przez swego właściciela. Masoj zlecił jej zabójstwo Drizzta, lecz pantera oparła się magicznemu rozkazowi ratując życie swemu nowemu panu. Ostatecznie po zabójstwie Masoja, Guenhwyvar znalazła się w posiadaniu Drizzta.[1]

W czasie spędzonym przez Drizzta w Podmroku pantera wielokrotnie ratowała mu życie i pomagała w przeżyciu. Stała się najlepszą przyjaciółką drowa i jego oparciem. Uratowała go między innymi z niewoli illithidów.[2] Po wyjściu Drizzta na powierzchnię wielokrotnie podróżowała z mrocznym elfem poprzez góry otaczające wyjście z tunelu. Stoczyła walkę z Ulgulu i niemal go zabiła, zanim nie przemienił sie w potężnego wilka.[3]

ReferencjeEdytuj

  1. 1,0 1,1 R.A. Salvatore (2006). Ojczyzna. Wizards of the CoastISBN 83-7418-100-1.
  2. R.A. Salvatore (2006). Wygnanie. Wizards of the CoastISBN 83-8737-620-5.
  3. R.A. Salvatore (2006). Nowy Dom. Wizards of the CoastISBN 83-7418-102-8.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki