FANDOM

Yack ten-towns
Mapa Dekapolis
Dziesięć Miast
Aliasy
Dekapolis
Region
Dolina Lodowego Wichru
Stolica
Bryn Shander
Ustrój
Oligarchia
Rządzący
Rada Dziesięciu MiastPopulacja
7 000 - 7 500
Rasy
Eksport
rybyrzeźby z kości pstrągów

Dziesięć Miast zwane też Dekapolis jest luźną konfederacją kilku miast położonych przy trzech jeziorach - Lac Dinneshere, Maer Dualdon i Czerwonych Wodach oraz w sąsiedztwie z górą zwaną Kopcem Kelvina. Mieszkańcy tego obszaru to głównie ludzie, choć znajdzie się również paru pół-elfów i niziołków. Z wszech stron, miasteczka otacza mroźna i pełna niebezpieczeństw tundra. Głównymi zagrożeniami są tundrowe yeti, barbarzyńcy, gobliny i orkowie. Regularne napady tychże zmuszają osady do wzajemnej pomocy i współpracy.

RządyEdytuj

Oficjalne decyzje dotyczące Dziesięciu Miast podejmuje rada, w której zasiadają reprezentanci każdego z miast. Spotkania rady odbywają się w stolicy Dziesięciu Miast i zarazem całej Doliny Lodowego Wichru, Bryn Shander. W sezonie letnim jedna narada przypada na każdy z miesięcy, zaś podczas zimy spotkanie jest organizowane co trzy miesiące.

Skład RadyEdytuj

W 1356 DR w radzie zasiadali:[1]

Członkowie rady przed wojną z Akarem Kessellem:[2]

Najnowsza lista członków rady:[3]

Bezdomni z Caer-Konig przenieśli się do Caer-Dineval. Ludzi z Bremen przesiedlono do Targos.[4] Barbarzyńcy zamieszkali w Caer-Konig i Bremen.[5]

ReferencjeEdytuj

  1. R.A. Salvatore (Marzec 2005). Kryształowy Relikt, p. 55-57. Wizards of the CoastISBN 0-7869-1606-0.
  4. R.A. Salvatore (Marzec 2005). Kryształowy Relikt, p. 358. Wizards of the CoastISBN 0-7869-1606-0.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki