FANDOM

Dom DeVir był jednym z rodów szlacheckich Menzoberranzan. W chwili swej klęski matroną domu była Ginafae DeVir, a w miejskiej hierarchi rodzin zajmował czwarte miejsce.[1]

HistoriaEdytuj

Czwarty dom w hierarchii Menzoberranzan, Dom DeVir utracił łaskę Lolth w wyniku pomocy grupie gnomów, którzy wpadli w zasadzkę drowów z innego rodu. Akt ten spowodował, że dom DeVir stał się osłabiony, co wystawiło go na atak ze strony domów o niższej pozycji społecznej. Okazję tą wykorzystał Dom Do'Urden z łatwością pokonując systemy obronne rodowej cytadeli i zabijając wszystkich żyjących członków drowiej rodziny.[1]

SiedzibaEdytuj

Domem rodu DeVir było skupisko pięciu kolumn (stalagnatów) połączonych ze sobą metalowo-kamiennymi mostami i wydrążonych tak, aby można było w nich zamieszkać. Na pomostach zostały umieszczone czerwone gargulce, które odstraszały nieproszonych gości. Wokół całego kompleksu kolumn rozpościerał się pierścień ogromnych grzybów służących za mur.[1]

Wojsko i obronaEdytuj

Wśród pierścienia wielkich grzybów roztaczającego się wokół całej siedziby domu, co piąty z nich był wrzaskunem odpowiadającym za alarmowanie strażników, gdy ktoś pojawi się w pobliżu nich. Siłą uderzeniową rodu było około czterystu żołnierzy, głównie kobiet.[1]

ReferencjeEdytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 R.A. Salvatore (2006). Ojczyzna. Wizards of the CoastISBN 83-7418-100-1.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki