FANDOM

Dom Baenre, Pierwszy Dom Menzoberranzan, jest najstarszym drowim rodem powstałym przy założeniu Menzoberranzan. Posiada największe wpływy wśród całej społeczności drowów miasta i być może u samej Pajęczej Królowej.[1]

SiedzibaEdytuj

Z racji długiego czasu istnienia, siedziba Domu Baenre rozszerza się na dwadzieścia ogromnych stalagmitów i trzydzieści mniejszych stalaktytów, z których niektóre łączą się ze stalagmitami. Budynki połączone są wieloma finezyjnie wykonanymi balkonami i przęsłami. Cały kompleks ozdabia również tysiąc rzeźb i posągów świecących magicznym ogniem. Mur wokół całej siedziby Baenre łączył najbardziej zewnętrzne stalagmity tworząc niezwykle twardą, magiczną, srebrną sieć na wzór pajęczej. Wszystko co dotknęło muru przyklejało się do niego podobnie jak do sieci utkanej przez pająki. Poszczególne budowle niemal w całości pokryte są ogniem faerie w kolorze niebieskim i jaskrawo purpurowym.[1]

Centralnie położony i zarazem największy, lśniący purpurą stalagmit pełnił funkcję kaplicy. Wewnątrz niej, w samym środku znajdował się ołtarz otoczony z wszech stron ławkami dla dwóch tysięcy drowów, zaś na bokach znajdowała się niezliczona ilość oświetlonych rzeźb. Sklepienie kaplicy zostało ozdobione przez Grompha Baenre czarno-czerwoną, cyklicznie zmieniającą się iluminacją przedstawiającą na zmianę piękną drowkę i pająka.[1]

Wojsko i obronaEdytuj

Dziedziniec siedziby Baenre jest stale patrolowany przez setki doskonale wyszkolonych żołnierzy. Ponadto otoczony jest twardym jak stal murem o magicznych właściwościach. Główne siły obronne Domu Baenre liczą około tysiąca żołnierzy-drowów.[1]

ReferencjeEdytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 R.A. Salvatore (2006). Ojczyzna. Wizards of the CoastISBN 83-7418-100-1.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki