FANDOM

Mapa Chondath
Mapa Chondath w 1372 DR
Chondath
Stolica
Arrabar
Ustrój
Plutokracja
Rządzący
Populacja
1 982 880
Rasy
Inne
1%
Charakter
PD
ND
CD
PN
N
CN
PZ
NZ
CZ
Religie
Import
metale
Eksport
materiały budowlanenajemnicyprzyprawysól

Chondath jest państwem z bogatą historią położonym nad Przesmykiem Vilhon. Niegdyś była to psiokracja Jhaamdath rozmieszczona na wybrzeżu Morza Spadających Gwiazd. To kiedyś potężne państwo obecnie jest konfederacją miast-państw, której stolicą jest Arrabar.[1] Chondath jest rządzony przez Elesa Wianara, Lorda Arrabaru. Ma on swoją siedzibę w Generonie - wielkim pałacu mieszczącym się w stolicy.[1]

SpołeczeństwoEdytuj

Chondathanie to głównie kupcy robiący interesy z odległymi krainami. Są wojowniczą nacją i podchodzą nieufnie do magów oraz wszystkiego co związane z magią.[1]

ReligiaEdytuj

Najbardziej czczonym bóstwem jest Waukeen, bogini handlu. Z innych ważnych bogów należy nadmienić Helma, boga strażników, Lliirę, bogini uciechy, Malara, boga łowów, Talosa, boga burz i Tempusa, boga wojny.[1]

GeografiaEdytuj

LasyEdytuj

Puszcza Chondal
Wielki las rozciągający się na południe od Chondath zamieszkany przez elfy, satyrów i centaury.[1]

MiastaEdytuj

Arrabar
Starożytne miasto i zarazem stolica Chondath. Stacjonuje tu większość chondathańskiej armii.[1]
Hlath
Zatłoczone portowe miasto eksportujące większość regionalnego budulca.[1]
Iljak
Kolejne portowe miasto w Chondath.[2]
Shamph
Kwitnące miasto bogacące się na wojnie pomiędzy Hlath a Iljak.[2]

ReferencjeEdytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 Ed Greenwood, Sean K. Reynolds, Skip Williams, Rob Heinsoo (Czerwiec 2001). Forgotten Realms Campaign Setting 3rd edition, p. 217. Wizards of the CoastISBN 0-7869-1836-5.
  2. 2,0 2,1 Ed Greenwood, Sean K. Reynolds, Skip Williams, Rob Heinsoo (Czerwiec 2001). Forgotten Realms Campaign Setting 3rd edition, p. 218. Wizards of the CoastISBN 0-7869-1836-5.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki